Bolletje Ontbijtcrackers maakt de verwachtingen meer dan waar. De rotatie ligt op een hoog niveau en met name jonge shoppers worden aangetrokken. Bolletje gaat onverminderd door met de ondersteuning, met vanaf week 14 weer een uitgebreide campagne in print en op tv en radio.

Natuurlijk Lekker Bolletje volgt nu al een aantal jaren een duidelijke groeistrategie voor de ontbijtcategorie en wil inspiratie bieden voor verschillende ontbijtmomenten. Voor elke (gezins)situatie en tijds-besteding is er een goede ontbijtoplossing. Vertaald naar zes groeiplatformen, waar vanuit een groot aantal campagnes, introducties en innovaties worden geïnitieerd.
Verpakking valt goed op
Bolletje Ontbijtcrackers is vanuit het groeiplatform Natuurlijk Lekker geïntroduceerd. Een 100% natuurlijke cracker, gemaakt van verschillende voedzame granen en geschikt voor elk moment, maar bij uitstek voor het ontbijt. De ambachtelijke uitstraling met groot venster, waardoor het product goed zichtbaar is, heeft een grote schap impact. Bovendien zorgen de kleuren en opkomende zon voor het gevoel van een goede start van de dag. Geert-Jan Zandbergen, Trade Marketing Manager bij Bolletje vertelt: ,,Uit onderzoek is gebleken dat de verpakking zeer goed wordt gewaardeerd en opgemerkt door de consument. Dat helpt om binnen de overdaad aan merken en losse varianten die het schap kenmerkt, de keuze ervoor te maken. De shopper zoekt naar concepten met een duidelijk onderscheidende propositie inspelend op de huidige trends als natuurlijk en bewuste gezondheid. Bolletje Ontbijtcrackers sluit hier naadloos op aan.”
Schap Doorbreken routine
De categorie crackers kent een hoog routinematig aankoopgedrag. Dit geldt met name voor de basisvarianten binnen de segmenten. ,,Ontbijtcrackers doorbreekt deze routine door een jongere doelgroep aan te spreken en zo de variatie te stimuleren. Dit komt de waardeontwikkeling van de categorie ten goede. Wat betreft rotatie overtreffen de Ontbijtcrackers de verwachtingen ruimschoots en de variant Spelt Volkoren is hierbij de onbetwiste nummer één. Dit komt mede door de uitgebreide ondersteuning die Bolletje reeds heeft gegeven aan het concept. Dit jaar gaan we in overtreffende trap door met deze ondersteuning. Er komen diverse cashbackacties en er start in week 14 een uitgebreide campagne op tv, radio en in print. Bolletje Ontbijtcrackers gaat ook in 2016 de categorie van een boost voorzien!”